Design

Her kan du læse mere om instituttets visuelle identitet, retningslinjer og brug af logo.

Logo

Instituttets visuelle identitet er bygget op omkring det sorte rektangulære logo med hvid tekst i nederste venstre hjørne. Logoets højde- og breddeforhold er 1:2. Logoet er 100% sort. CMYK: 0-0-0-100, RGB: 0-0-0.

Logoets placering

Instituttets logo placeres til kant i toppen af formatet. På trykemner, fx publikationer, skal der lægges sort til i toppen til beskæring.

Billede der viser, hvordan logoet skal gå til kant og sort skal lægges til toppen


Hvis logoet skal optræde sammen med andre logoer, kan reglen om placering til kant i toppen undtagelsesvis fraviges, så logoet placeres ud til andre kanter.

Logoet placering på andre måder


Find instituttets logoer til tryk og skærmbrug - og på forskellige sprog - her.

Typografi

Instituttets skrift hedder Locator. Den bruger vi på eksternt produceret trykt materiale og på vores hjemmesider. På internt producerede emner anvender vi Calibri.

Tilgængelighed

Vi tilstræber, at vores publikationer m.v. er så tilgængelige som muligt. Vi anvender derfor store punkter, bruger ikke kursiv, arbejder med tilstrækkelig kontrast ifm. farvevalg, har løs bagkant - og andre tiltag, så bl.a. svagtseende og personer, der bruger skærmlæser kan læse med. Skulle du opleve problemer med dette, eller har du spørgsmål til tilgængeligt layout, så kontakt venligst digital redaktør, Stine Juhl Nielsen på stni@humanrights.dk.

Kontakt

Grafisk designer, Kommunikation og engagement