Digitalt materiale
Menneskerettigheder i en pædagogisk praksis
Digitalt materiale om en række pædagogiske temaer og problemstillinger relateret til menneskerettigheder.
m s
Hastighed:
Gennem blandt andet quizzer og øvelser introducerer materialet menneskerettighederne i en pædagogisk praksis, herunder emner som forskellighed og normkritik, magtanvendelse og tavshedspligt samt inklusion og fællesskabets betydning.
Information om materialet
Målgruppe: Lærerstuderende
Varighed: 2-2,5 time, eksklusiv gruppeøvelser
Udarbejdet af: Institut for menneskerettigheder
OBS: Hvis du oplever problemer med materialet så prøv at benytte en anden browser.
Øvelser som pdf
Du kan finde alle øvelserne fra det digitale materialer som pdf herunder.
Links
- Det pædagogiske kompas
- 4.1 Menneskerettighederne og din pædagogiske praksis
- 5.2 Menneskerettigheder som kilde til viden
- 5.3 Menneskerettigheder som dannelsesmål
- 5.4 Menneskerettigheder som kilde til selvindsigt
- 5.5 Menneskerettighederne i den pædagogiske praksis
- 7.6 Asylbørn i dansk skolesammenhæng
- 8.6 Tavshedspligten og Anne & kollegaerne
- 8.7 Underretning og det pædagogiske kompas
- 9.6 Hvordan skaber man et normkritisk læringsrum?
- 9.7 Skolers arbejde med forskellighed
- 9.9 Normkritik og det pædagogiske kompas
- 10.4 Fællesskabers betydning
- 10.9 Inklusionsudfordringer i skolen
- 10.10 Inklusion og det pædagogiske kompas
- 11.4 Hvornår er der tale om magtanvendelse?
- 11.10 Hændelser med magtanvendelse i skolen
- 11.12 Magtanvendelse og det pædagogiske kompas