Det digitale velfærdssamfund: Hvordan oplever danskerne mødet med det offentlige online?
Det danske velfærdssamfund er i stigende grad baseret på digitale løsninger, og digitalisering har for de fleste borgere gjort kontakten til det offentlige nemmere, hurtigere og mere bekvem. Men digitaliseringen har også skabt en betydelig gruppe borgere, der har vanskeligt ved det digitale, og som føler sig hægtet af digitaliseringstoget. Disse borgeres digitale udfordringer kan føre til, at de ikke har adgang til vigtig information, til centrale rettigheder eller til konkrete velfærdsydelser.
Men hvor mange danskere oplever egentlig udfordringer i deres digitale møde med myndighederne? Hvem er de? Hvordan ser deres udfordringer ud? Og hvordan sikrer vi, at alle borgere har tilstrækkelig adgang til deres velfærdsrettigheder i en digital tidsalder? Det vil Algoritmer, Data og Demokrati-projektet (ADD) og Institut for Menneskerettigheder (IMR) præsentere ny viden om og sætte til debat til dette arrangement.
Tilmeld dig her og læs mere om problematikken i Institut for Menneskerettigheders analyse om Rettigheder i den digitale velfærdsstat.